Lehti 2/2009
Minna Torppa
Yksilöllisiä kehityspolkuja kohti lukemista: varhaisten taitojen, oppimisympäristön ja sukuriskin vaikutukset
Paula Salmi
Nimeämisen kehitys lukutaito- ja nimeäjäryhmissä
Paula Salmi
Nimeämistä selittävät tekijät sekä niiden yhteys lukutaitoon
Riikka Heikkilä, Mikko Aro
Nopea sarjallinen nimeäminen ja oppimisvaikeudet: Onko nopealla nimeämisellä erityinen yhteys lukemiseen vai ei?
Lehti 1/2009
Anna-Kaija Eloranta, Vesa Närhi, Timo Ahonen
Oppimisvaikeuksien pysyvyys – seurantatutkimus yhdeksästä lukivaikeustaustaisesta nuoresta naisesta
Jaana Haapasalo, Kari Hahl
Voimavaraistava kouluneuvottelu kolmena näytoksenä
Mia Dufva, Elisa Poskiparta
KIMARA – alkuopetukseen suunnattu oppimisvaikeuksia ennaltaehkäisevä toimintamalli
Lehti 4/2008
Anu Mustonen, Juha-Matti Latvala
Lisää yhteisöllisyyttä ja huolenpitoa oppilaista – Tutkijat etsivät kouluhyvinvoinnin eväitä Suomalaisen Tiedeakatemian juhlaseminaarissa Jyväskylässä
Anneli Yliherva, Minna Viitaniemi, Outi Peltoniemi
Keskoslapsen puheenkehitys ja vastasyntyneisyyskauden tehohoito
Piia Vilenius-Tuohimaa Paavo H.T. Leppänen
Englannin kielen harjoitusohjelma esimerkkinä kielellisten vaikeuksien interventiotutkimuksesta
Elisa Järvisalo
Mitä kuuluu Ekapelin ensimmäistä versiota ahkerasti pelanneille?
Aino Mattinen, Pekka Räsänen, Minna M. Hannula, Erno Lehtinen
Varhaisten matemaattisten oppimisvalmiuksien kehittämisohjelma päiväkodeille
Pirjo Tilus
Sairaalaopetus opinpolkua tukemassa
Pirjo Aunio
Matemaattiset taidot ennen koulun alkua
Lehti 3/2008
Kristiina Jokinen, Vesa Närhi
Koulussa toteutettavat tukitoimet ADHD-oireisille lapsille ovat kasvattajien yhteistyötä: Johdanto tapauskuvauksiin
Cedrik Lindholm
Käyttäytymisterapeuttista kuntoutusta kolmelle koulupojalle, joilla on ADHD-oireita – kokeellinen tapaustutkimus
Jukka Suoniemi, Kristiina Jokinen, Vesa Närhi
Kolmasluokkalaisen pojan tarkkaavaisuuden ja toiminnanohjauksen tukeminen opettajan ja avustajan yhteistyönä
Marja Karppinen, Katja Petäjä, Vesa Närhi
Haaveileva toisluokkalainen tyttö – arjen haasteista käytännönläheisiin tukitoimiin
Verna Paavola, Sari Kirjavainen, Vesa Närhi
Aatun ensimmäiset kolme kouluvuotta – yhteistyöllä, tilanteiden jäsentämisellä ja sääntöjen selkeyttämisellä helpotusta koulunkäynnin ongelmiin
Lehti 2/2008
Jarmo Hämäläinen
Äänien nousuaikojen prosessointi lapsilla ja aikuisilla
Jarmo A. Hämäläinen, Paavo H. T. Leppänen, Heikki Lyytinen
Kuulotiedon käsittelyn pulmat lukihäiriön yhteydessä – katsaus teorioihin
Mailis Salo
Kolmasluokkalaisen lukutaidosta. Miten lukutaito kehittyy teknisestä sisällölliseksi?
Vesa Rantanen, Natalia Kankainen, Juha-Matti Latvala, Heikki Lyytinen
Vieraskielisenä lukemista opettelemassa – kokeilu Ekapelin käytöstä venäjänkielisten lasten suomen kielen oppimisen tukena
Lehti 1/2008
Anne Puolakanaho
Lukemistaitojen varhainen ennustaminen
Anne Puolakanaho
Jo 3,5-vuotiaiden fonologiset, kielelliset ja kirjaintuntemuksen taidot ennakoivat toisen luokan lopun lukemisen taitoja
Kaisu Paulanto
Mielen teoria alle kouluikäisten kliinisessä arvioinnissa
Lehti 4/2007
Tanja Vehkakoski
Tuhat ja yksi tarinaa lapsesta. Kriittinen katsaus lausuntojen kielenkäyttöön
Kirsi Mustonen
Vane-psy eli Vauvan neurologisen ja psyykkisen kehityksen arviointimenetelmä
Nina Kultti-Lavikainen, Johanna Katajamäki, Tuija Aro, Mikko Aro
Aikamatkalla – Sujuvan lukemisen ja oikeinkirjoituksen harjoitusohjelma
Juha-Matti Latvala, Pirjo Aunio, Heikki Lyytinen
Peruslukutaidon ja matematiikan oppimisvalmiuksien tukipalvelu LukiMat.fi avattu
Heidi Jokiniemi, Eija Uotila, Seija Mahlamäki-Kultanen
Työssäoppiminen erilaisen oppijan tukena
Helena Viholainen, Timo Ahonen, Reija Alen, Marja Cantell, Eino Havas, Jukka Kaartinen, Tomi Kaasinen, Airi Kilpeläinen, Matti Koivikko, Silja Pirilä, Jarno Purtsi, Pauli Rintala, Aimo Strömberg & Jaap van der Meere
Liiku, opi, osallistu
Lehti 3/2007
Sini Hintikka, Mikko Aro
Lukunopeuden harjaannuttaminen: Onko ääneen lukemisen harjoitus välttämätöntä ja taidon yleistyminen mahdollista?
Lotta Uusitalo-Malmivaara
Kolme interventiota ensiluokkalaisten lukivaikeuden kuntoutukseen
Piia Vilenius-Tuohimaa, Kaisa Aunola, Jari-Erik Nurmi
Luetun ymmärtämisen ja matematiikan sanallisten tehtävien osaaminen hyvillä ja heikoilla lukijoilla
Mikko Aro, Vesa Närhi
Katsaus oppimisvaikeuksien tutkijoiden tapaamiseen
Pekka Niemi
Lukemistutkimuksen arvoitus: opetusta hylkivät oppilaat
Lehti 2/2007
Marja-Kristiina Lerkkanen, Anna-Maija Poikkeus, Ritva Ketonen
ARMI – Luku- ja kirjoitustaidon arviointimateriaali 1. luokalle
Tuija Aro, Marja-Leena Laakso, Vesa Närhi
TOMERA – Toiminnanohjauksen ja itsesäätelyn kehityksen tukeminen päivähoidossa
Hanna Nikkanen, Vesa Närhi, Timo Ahonen
Onko kykytasolla merkitystä nuorten lukivaikeudessa?
Lehti 1/2007
Tuuli Räsänen
Erityisesti Muuramessa
Elina Kontu, Raija Pirttimaa
Älykkyyden moduuliteoria ja kehitysvammaisuus
Juha-Matti Latvala, Pekka Räsänen, Heikki Lyytinen
Tietoverkkovälitteinen peruslukutaidon sekä matematiikan oppimisvalmiuksien oppimis- ja arviointiympäristö LukiMat
Maija-Liisa Linnilä
Kouluvalmiudesta koulun valmiuteen
Patrik Austin
Uskomushoidot ja lukitutkimuksen etiikka
Terhi Liukkonen-Järvinen, Tiia Luotojoki
Onerva Mäki – erityislasten puolestapuhuja
Lehti 1/2005