NMI-Bulletin 2024 organisaatiot

Sivu täydentyy vuoden 2024 lehdillä.

1/2024 NMI-Bulletin

LECTIO PRAECURSORIA
Oppilaiden ja opettajien kollektiiviset johtajuus- ja innovaatiokäytännöt alakoulun
makerspace-oppimisympäristössä
Jasmiina Leskinen

TUTKIMUKSET
Inklusiivisen kasvatuksen ja erityispedagogiikan sisällöt opettajaopintojen
opetussuunnitelmissa
Aino Äikäs, Outi Kyrö-Ämmälä, Sonja Ojala, Katariina Waltzer,
Marianna Heinonen & Päivi Pihlaja


Kohti oppimista: pienryhmien kokoonpanoista neuvotteleminen alakoulun
avointen oppimisympäristöjen oppitunneilla
Janita Toivainen, Tanja Vehkakoski & Kreeta Niemi


KOKEILUT JA KÄYTÄNTEET
Lasten äänet esille – Lasten neuvottelukunta osana EduRESCUE
-tutkimushanketta
Sanni Pöysä, Matilda Sorkkila, Mailis Elomaa, Eija Pakarinen & Marja-Kristiina Lerkkanen


PUHEENVUORO
Lukemalla lukijaksi
Jarkko Hautala

Lue tai lataa lehti Bulletin 1-2024 pdf-muodossa

Selaile:

2/2024 NMI-Bulletin

LECTIO PRAECURSORIA
Negatiivinen kehä – ADHD-piirteet yhdessä haitallisten suoritusstrategioiden
kanssa ovat riski heikkenevälle koulumenestykselle
Iines Palmu

TUTKIMUKSET
Toisen asteen opiskelijoiden yksinäisyyden kokemukset koronapandemian
poikkeusolojen aikana
Elisa Meskanen, Sofia Peltonen, Nelli Lyyra, Matilda Sorkkila,
Sami Kokko & Noona Kiuru

Yhteyden kautta kohti mentalisaatiota – Vanhempien tulkintoja erityistä tukea
tarvitsevan lapsen käyttäytymisestä
Jael Virtanen, Johanna Gummerus, Mirjam Kalland & Elina Kontu

Lapsuudessa todettu matematiikan oppimisvaikeus ja arjen matematiikan vaikeudet aikuisuudessa
Tuija Rämö, Tuire Koponen, Sira Määttä & Tuija Aro

Lue tai lataa lehti Bulletin 2-2024 pdf-muodossa

Selaile:

3/2024 NMI-Bulletin

LECTIO PRAECURSORIA
Perheen rooli lukemisen ja matematiikan taitojen kehityksessä lapsuudesta nuoruuteen
Daria Khanolainen

TUTKIMUKSET
Lukemisen ja laskemisen sujuvuuden yhteisvaihtelun taustalla olevat kognitiiviset kyvyt
Sanna Pajunen, Riikka Heikkilä & Tuire Koponen

Kehitysvammaisten lasten toiveet yksilöllisten tavoitteiden asettamiseksi – kolmen tiedonkeruumenetelmän arviointi
Satu Peltomäki, Raija Pirttimaa, Tiia Jussila-Kreivi, Iina Kantola, Kirsi Pyhältö & Elina Kontu

Käyttäytymisen ja tunteiden vahvuuksien yhteys koulu-uupumukseen lukion ensimmäisen vuoden opiskelijoilla
Elina Sinkonen, Fiia Söderholm, Jaana Viljaranta & Kristiina Lappalainen

Lue tai lataa lehti Bulletin 3-2024 pdf-muodossa

Selaile:

Tämä sähköinen palvelu on vain lehden tilanneelle, älä siis jaa salasanaa muille.